På Facebook og Twitter
Målet vårt med å være til stede i de sosiale mediene er å være på samme arenaer som publikum og gjøre det enklere for brukerne våre å nå oss og kommunisere.
De sosiale mediene er raske informasjonskanaler. Har vi hendelser der det er om å gjøre og komme ut med kjapp informasjon, er de sosiale mediene de rette kanalene å bruke. Disse mediene gir oss også anledning til både å informere, besvare og lytte. Terskelen for brukerne våre er lav i forhold til å gi oss tilbakemeldinger, både positive og negative.
I tillegg til private personer, tar også profesjonelle aktører i bruk de sosiale mediene i stadig større grad enn tidligere. Dette gjelder både for å gi og tilegne seg informasjon. Når vi benytter Facebook og Twitter i tillegg til våre egne nettsider, gjør vi informasjonen tilgjengelig for mange, og det blir enkelt å videreformidle den til andre.
Tettere på folket: – Brukerne på Facebook og Twitter gir oss nyttige tilbakemeldinger, sier Marit Andreassen ved Opplysningsavdelingen.